
Online Client Access FAQs
Answers to Our Most Commonly Asked Questions About The IsraTransfer Portal
The Online Access Portal is IsraTransfer’s online currency transfer management platform. Available exclusively to clients of IsraTransfer, with the power of the portal, clients are able to access information on-demand, convert funds, initiate transfers, set rate alerts, as well as monitor balances, view transaction history, and update account documents.
פתיחת החשבון היא תהליך פשוט ומהיר. היכנסו בבקשה לעמוד הרישום כאן, שבו תוכלו למלא את טופס הרישום אונליין המתאים. תתבקשו לשלוח העתק של שתי תעודות מזהות ממשלתיות, תקפות ונושאות תמונה, אותן ניתן לסרוק ולהעלות ישירות לטופס הרישום און-ליין. אחד מנציגינו יצור עמכם קשר לאחר שתירשמו בהתאם לנסיבות, וכדי לציית לחובות הליך הכר את לקוח.
ייתכן שאחד מנציגינו יידרש להיפגש אתכם באופן אישי(KYC) שלך.
Setting up an account is quick and simple. Please visit the registration page here, where you can fill out the appropriate online registration form. You will need to send us a copy of two forms of valid, government issued photo ID’s, which can be scanned and uploaded directly to the online registration form. Once you register, one of our representatives will be in contact with you. Depending on the circumstances, and in order to fulfill our Know Your Customer (KYC) obligations, one of our representatives may need to meet with you.
A FedWire transfer is a method of transferring funds from one account in the USA to another account in the USA. A FedWire is normally received by IsraTransfer the same day it is received. Your US bank will probably charge a small fee to make this type of transfer. (This fee is normally less than wiring the money internationally, and more expensive than an ACH transfer). All US banks should be able to make a FedWire for you.
ACH stands for Automated Clearing House. It is a method of transferring money from one US bank account to another US bank account. Not all banks will offer this method of transfer. An ACH transfer is normally free of charge from your bank, BUT it can take up to 4 days for IsraTransfer to receive your money.
לישראטנספר יש רישיון מטעם יחידת נותני שירותי מטבע במשרד האוצר של מדינת ישראל. מספר הרישיון שלנו הוא 514135235. לצפייה בעותק של רישיון החברה ולמידע נוסף, לחצו כאן.
We are licensed by the Israel Ministry of Finance, Currency Service Provider Unit. Our license number is 514135235. To see a copy of our license and for more information, please see this page.
As an existing client of IsraTransfer you should be used to how the process works. There is NO change in the process of converting your money or any delay in you receiving your Shekels in Israel.
The ONLY difference is you are sending money to IsraTransfer locally in the US rather than making an international transfer. Once we receive your money in our US account, your money will be available to convert via our online portal.
Username: This is the email address that you used to register.
Password: During the registration process you will be prompted to create a unique password containing a minimum of eight characters, that includes at least one number and one letter.
Please keep your password in a safe place, do not give it to a third party, and for additional security precautions avoid accessing the portal using a public wifi or unsecured network.
Please note that IsraTansfer staff is unable to access your login information. In order to reset a forgotten password you must click the “Forgot Password” link on the login screen and a password reset link will be sent to the email address you used for registration. Upon clicking the reset link you will then be prompted to create a new password.
משך הזמן שייקח לכם לקבל את הכסף המועבר אליכם תלוי במספר גורמים. הגורם העיקרי הוא פרק הזמן שלוקח לבנק שלכם להעביר את כספכם אלינו, כאשר בדרך כלל, סכומים כספיים מתקבלים ביום העסקים הבא. ברגע שבו כספכם מתקבל אצלנו ונתתם לנו הוראה לבצע המרה, הכספים יהיו בחשבון הבנק שלכם ביום העסקים הבא.
ייתכן ובמקרים מסוימים תוכלו לקבל את כספכם באותו היום – זה״ב (שלשם כך נדרש במספר חשבון הבנק להעברות זה"ב).
The amount of time that it will take to receive money being transferred to you is dependent on a number of factors. The most important factor is the length of time it takes for your bank to transfer the money to us, usually, funds are received the next business day. Once we have received your money, and you have instructed us to convert, funds will be in your bank account by the next business day. In some cases you may need to receive your money the same day, this is possible and we will need your bank account’s IBAN (also known as ZAHAV) number (23 digits). Due to the high cost of Zahav transfers, there will be an additional charge of 40 NIS.
Please notify us immediately if you suspect that someone has accessed your account, or feel that it has been compromised in any way. During office hours (Sunday through Thursday 09:00 – 18:00 IST), please call 074-701-8887. During non-office house, please email info@isratransfer.com and we will get back to you as soon as possible.
Once IsraTransfer receives funds they are added to “My Balances.” If you have signed up for notifications, you will also receive an SMS and/or email notification. Notifications can be set up in “Edit My Profile,” accessible by clicking your name found in the top right corner of the screen when logged into the portal.
*For amounts over $50,000 (or equivalent), funds will be credited to “My Balances” once IsraTransfer has received all necessary supporting documentation.
ברגע ש- IsraTransfer תקבל כספים עבורך הם יתווספו ל "יתרה שלי". אם נרשמת לקבלת הודעות, תקבל גם הודעת SMS ו / או דוא"ל. ניתן להגדיר התראות ב'ערוך את הפרופיל שלי', שניתן לגשת אליו על ידי לחיצה על השם שנמצא בפינה השמאלית העליונה של המסך בעת הכניסה לפורטל.
* עבור סכומים מעל $ 50,000, כספים יזוכו ב"יתרה שלי" לאחר IsraTransfer קיבלה את כל המסמכים הדרושים מהלקוח.
When transferring money directly to a bank in Israel, the Israeli bank normally charges 0.20% to receive the money, 0.20% to convert the money, and approximately 1% from the exchange rate.
When transferring funds through IsraTransfer, we do not charge receiving and conversion fees. We also give a superior exchange rate than that offered by the bank.
למידע נוסף על אופן השימוש בפורטל, כולל סרטוני הדרכה, לחץ כאן.
For more on how to use the portal please see our comprehensive user guide, or visit our dedicated playlist on our YouTube channel for to view our full list of tutorial videos.
As a general guideline, and depending on the time of day, transfers are made on the same business day they are initiated and will be received in your bank account the next business day. If you have asked for a third party transfer, this may take a little longer in order to allow for possible compliance checks.
From Monday to Thursday at 3:30p.m (UTC+02:00) and on Friday at 12:15 p.m, The Bank of Israel publishes an exchange rate on its website.
This is the interbank rate at that exact time. It is important to remember that the interbank rate moves every few seconds, so regardless of what the Shar Yatzig is listed as, the actual rate will be different five minutes, fifty minutes and five hours later.
בנק ישראל מפרסם שער חליפין למטבעות זרים באתר שלו בימים ב’-ה’ בשעה 15:30 וביום שישי בשעה 12:15 (UTC + 02:00).
שער זה מהווה את השער הבין-בנקאי בדיוק ברגע הפרסום. חשוב לזכור שהשער הבין-בנקאי נע מדי כמה שניות, כך שללא קשר לשער היציג שנקבע, שער החליפין בפועל יהיה שונה כעבור חמש דקות, חמישים דקות וחמש שעות לאחר מכן.
לאחר ביצוע המרה, היא תופיע ב"היסטוריית המרות" בפורטל, ישנה אפשרות להוריד עותק של אישורי ההמרות שביצעת.
בנוסף, אם נרשמת לקבלת התראות, תקבל הודעת SMS ו / או הודעת אימייל לאחר ביצוע ההמרה. ניתן להגדיר התראות ב'ערוך את הפרופיל שלי ', שניתן לגשת אליו על ידי לחיצה על השם שמופיע בפינה השמאלית העליונה של המסך בעת הכניסה לפורטל.
Once a conversion has taken place, it will be reflected in the “Conversion History” section of the portal. Here you may also view and download a copy of the conversion confirmation for your records.
Additionally, if you have signed up for notifications, you will receive an SMS and/or email message once your conversion has taken place. Notifications can be set up in “Edit My Profile,” accessible by clicking your name found in the top right corner of the screen when logged into the portal.
Yes, we are able to convert your funds and wire to another country, as long as the funds originate from a bank account in your name and will be wired to a bank account in your name (i.e not to a third party). If you wish to wire to a third party, a special tax document will allow us to make the transfer, please call us for further information . Due to the bureaucracy and high charges associated with these transfers, the minimum amount is 40,000 NIS.
כן, יש ביכולתנו להמיר את כספיכם ולהעביר אותו למדינות אחרות, כל עוד מקור הכספים הוא מחשבון בנק הנושא את שמכם והכסף יועבר לחשבון בנק הנושא את שמכם.
אם אתם מעוניינים לבצע העברה לצד שלישי, מסמך מיסוי מיוחד יאפשר לנו לבצע את ההעברה אנא צרו עמנו קשר לקבלת מידע נוסף. בשל הביורוקרטיה והעלויות הגבוהות הכרוכות בהעברות מסוג זה הסכום המינימלי להעברה עומד על 40,000 ₪.
Click here to view the FAQs about our Online Access via the web portal and mobile app!
Please download the relevant details here:
You will then need to provide the details to your bank.